Ik heb een conflict. Wat moet ik doen?
Ik heb een conflict. Wat moet ik doen?
Hieronder kunt u in grove lijnen zien welke stappen er ondernomen worden. Belangrijk is echter altijd de bewijsvoering! Want als consument of eiser heeft u ook verantwoordelijkheden. Bewaar daarom altijd aankoopbonnen of schriftelijke correspondentie.
Lees de 10 aandachtspunten: Ik heb een conflict. Wat moet ik doen?
- Informeer uzelf over uw rechten;
- Zorg voor bewijsvoering door mailcorrespondentie, aankoopbonnen en dergelijken;
- Dien de klacht in bij het bedrijf;
- Bespreek uw klacht met de verweerder, komt u er samen niet uit? Ga dan verder!
- Leg alles vast, bouw een dossier;
- Laat u juridisch adviseren. Ook als u blijkbaar verkeerde verwachtingen had;
- Wilt u de andere partij in gebreken stellen? Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering;
- Heeft u een juridisch geschil en geen rechtsbijstandverzekering? Kijk welke stappen u kunt ondernemen via de Consumentenbond.nl;
- Heeft u een juridisch geschil, maar van andere aard dan uw verzekering vergoed? Soms wil u verzekering u toch helpen tegen een lager tarief;
- Heeft u een geschil met een financiële dienstverlener? Deze kunt u gratis voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Andere geschillen kun je voorleggen aan een van de andere geschillencommissie.
Ik heb een conflict. Wat moet ik doen?
Disclaimer| Aan deze informatie kunt u geen rechten ontlenen. Uw rechten op dekking en dienstverlening staan in uw polis.
Gaat door waar andere stoppen – 24/7 Persoonlijke Service – Laagste Rentes – Maatwerk – Voordelige prijzen